SuaraPensEL
hit the buttOn :
Home » » Jenis Ganja Yang Popular

Jenis Ganja Yang Popular



Jom Kenali 10 Jenis Ganja Yang Popular


Ganja adalah bahan psikotropika yang terlarang, jangankan mempunyai, memakai saja pun salah di mata undang-undang. Semua orang tahu ganja adalah barang terlarangnamun belum tentu semua orang tahu bentuk pokok ganja. Itulah yang menjadi pertanyaansaya selama ini, bagaimana membezakan pokok ganja dengan pokok biasa. Jadi sebenarnya seperti apakah pokok ganja tersebut? Sebenarnya banyak sekali jenis-jenisganja, tetapi dalam postingan kali ini kita melihat 10 turunan pokok ganja yang paling top:


1. Big Bud


Ini adalah jenis unggul pokok ganja, dengan daun lebat, lebih banyak juga ganja yangdihasilkan. Boleh tumbuh tinggi dan sesuai dibangunkan indoor. Selain itu bunganya juga indah


2. Ice


Bentuknya mirip daun yang mengkristal, ini juga salah satu jenis pokok ganja yang terkenal,pernah memenangi anugerah Cannabis Cup tahun 1998


3. Skunk 


Untuk jenis ini ditanamkan khusus di dalam bilik.


4. Northern Lights


Keunggulan ganja satu ini adalah mudah ditanam, mudah tumbuh di dalam bilik, dan sekarang sedang diteliti manfaatnya untuk kesihatan.


5. New York City Diesel


Ganja satu ini tumbuh baik di dalam bilik kecuali di iklim tropika, di dalam bilik ganja iniboleh tumbuh setinggi 4 kaki, namun di luar boleh mencapai 12 kaki.


6. Lowryder



Lowryder termasuk pokok ganja berukuran mini sehingga boleh ditanam di dalam pot,tingginya cuma 12 inchi. Pertumbuhannya pun cukup cepat, 2-3 minggu fasa benih, dan 30-45 hari untuk berbunga. Dan yang paling penting ganja satu ini boleh menyesuaikan diri di mana saja.


7. Blueberry


Disebut blueberry kerana menurut beberapa rujukan dari internet, ketika penagihmenghirup ganja satu ini aromanya serupa blueberry, tumbuh baik di luar ruang, tetapi perlurawatan lebih


8. AK-47


Kurang jelas kenapa disebut AK-47, mungkin berkaitan dengan aromanya, yang jelas ganja satu ini boleh tumbuh baik di dalam dan di luar bilik.


9. Purple Power


Seperti semua keturunan ganja outdoor, Purple Power memerlukan banyak matahari dankehangatan, tetapi juga boleh tumbuh subur walaupun di cuaca kurang boleh dipercayai.Tanaman ini boleh mencapai ketinggian lebih daripada 6 kaki di rumah kaca dan iklimselatan sedangkan di daerah beriklim sedang Purple Power rata-rata tumbuh sekitar 5kaki.


10. Afghan 



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

Post a Comment

ARTIKEL

MELETOP

 
© Copyright 2014 SuaraPensEL - All Rights Reserved - Proudly powered by Blogger
Proudly Published by Mas Template - Proudly Modified by SuaraPensEL