SuaraPensEL
hit the buttOn :
Home » » Sebab Wanita Local Terpikat dgn Mat Bangla

Sebab Wanita Local Terpikat dgn Mat Bangla



1. Sebab diorang lebih setia
Kebanyakan mereka ni ibarat walau lautan api sanggup direnangi. Haha. Tapi ade terbaca gak yang benda ni tak kekal lama. Biasanya time belum kawen, time bercinta, memang semuanya baik/elok, tapi bila dah kawen, jadi lain. 

Setakat ni belum pernah dengar lagi kes dorang curang dengan girlpren/pasangan Malaysia dorang. Err lagipun time zaman pemerintahan British dulu, diorang ni (Gurkha) memang terkenal dengan kesetiaan diorang, loyal, berani, dan tak akan berundur lari ketakutan dalam medan peperangan. 

2. Sebab diorang lebih romantik
Tapi perkataan yang paling tepat untuk menggambarkan adalah, diorang lebih thoughtful. Mungkin boleh dikaitkan dengan romantik. Atau mungkin jugak dorang lebih romantik sebab banyak sangat tengok movie Bollywood. 

3. Dorang cepat belajar/ menguasai sesuatu perkara
Contohnya, Bahasa Melayu dan slang-slang yang kita orang Malaysia ni selalu gunakan dalam daily conversation kita di Malaysia. diorang cepat belajar BM. Kalau kita, mampu cakap dalam bahasa Nepal after 1 month duduk Nepal tanpa guna Google Translator etc? 

Selain dari tu, diorang jugak berusaha untuk gain knowledge. Time bila dorang buat semua tu?..Tup tup dorang dah jadi pandai, siap jadi supervisor lagi di kilang-kilang. 

4. Dorang tak guna duit perempuan
If diorang betul-betul cintakan/sayangkan korang, duit korang diorang tak akan sentuh. Biasanya if diorang dalam kesusahan pun, diorang tak akan meminta dari korang. diorang tak nak menyusahkan korang. 

5. Diorang terima korang seadanya
Biasanya diorang tak tanya pun tentang ex ex pakwe korang dan kisah-kisah korang dan ex pakwe korang. Cuma, diorang akan tanya sama ada korang ni bini orang ke or dah pernah kawen/tunang. Kadang-kadang, korang nak bercerita tentang kisah-kisah lama korang (kononnya nak share kesedihan kisah lepas) pun dorang tak nak ambik tau. Haha. Bukan sebab kejam ke apa, tapi sebab dorang tak nak ungkit kisah lepas dan nak korang fokus pada masa sekarang je. 

Biasanya diorang jugak tak memilih sangat bab paras rupa seseorang perempuan. Tapi if ade perempuan yang cun suka pada diorang, takdela dorang tolak pulak. Haha... Contoh dah banyak depan mata. Pernah ke korang selalu dengar diorang kawen dengan minah salleh? Tapi lelaki-lelaki Malaysia yang kawen dengan minah salleh banyak.

6. Sebab rajin?
Memandang situasi dimana mat bangla-mat bangla beratur berjalan di tepi bahu jalan pada awal pagi jam 6.15 pagi dan juga jam 9 malam akan berkata "wah, awal pagi dah bangun kena berjalan pergi kerja" dan "wah, malam pukul 9 or 10 malam baru dapat balik rumah". Kesimpulannya, untuk buat macam tu (bangun awal pagi, berjalan kaki untuk ke kilang-kilang, malah membawa bekal nasi berlaukkan kari/dal) setiap hari adalah SANGAT mencabar minda

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

Post a Comment

ARTIKEL

MELETOP

 
© Copyright 2014 SuaraPensEL - All Rights Reserved - Proudly powered by Blogger
Proudly Published by Mas Template - Proudly Modified by SuaraPensEL